یکی از مقاصد تحصیلی مطرح دنیا ایالت کبک در کشور کانادا است. که هرساله دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا جذب می کند. دانشجویان متقاضی تحصیل در کبک کانادا پس از اخذ موافقت تحصیلی از دانشگاه های کبک باید برای گواهی پذیرش کبک که اصطلاحا CAQ نام دارد اقدام نمایند.

گواهی کبک , پرداخت هزینه گواهی کبک , هزینه گواهی کبک CAQ , پرداخت ارزی هزینه گواهینامه کبک CAQ

گواهی پذیرش کبک CAQ مخصوص چه کسانی است ؟

کبک (CAQ) از Quebec Acceptance Certificate گرفته شده است و در اصلاح به معنای گواهی پذیرش کبک می باشد. این گواهی از سوی اداره مهاجرت ایالت کبک کانادا صادر می شود و متقاضیانِ که قصد تحصیل بیش از شش ماه را دارند پس از پذیرش در دانشگاه های کبک موظف به ارائه این گواهی می باشند تا بتوانند نامه ای را دریافت کنند و برای فرایند اخذ ویزای کانادا اقدام نمایند.

برای دریافت گواهی پذیرش کبک چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

اولین اقدام برای دریافت این گواهینامه مراجعه به آدرس سایت دریافت گواهی کبک است. پس از ورود به سایت باید اقدام به ثبت نام نمائید و برای خودتان پروفایل کاربری بسازید و قدم به قدم اطلاعات و مدارکی که از شما تقاضا می شود را در سایت بارگزاری نمائید. در راهنمای ثبت نام دریافت گواهی کبک این موارد به طور دقیق، تصویری و گام به گام برای شما شرح داده شده است.

هزینه صدور گواهی کبک در سال جاری چقدر است ؟

شما باید پس از آن که از پذیرش در یکی از دانشگاه های کبک اطمینان حاصل کردید سریعا برای درخواست گواهی اقدام نمائید و هزینه آن را واریز نمائید . زیرا با توجه به حجم بالای درخواست های اپلای ممکن است گواهی کبک شما به موقع صادر نشود.

هزینه صدور گواهی کبک CAQ در سال 2019 طبق آنچه که در سایت مهاجرت ایالت کبک اعلام شده مبلغ 114 دلار کانادا است.که پرداخت هزینه بصورت آنلاین و از طریق کارت های بین المللی نظیر مسترکارت و ویزا کارت باید صورت بگیرد.

راه های پرداخت هزینه صدور CAQ در ایران به چه صورت است ؟

در کشور ایران دو راه زیر برای پرداخت هزینه صدور CAQ بدون هیچگونه دردسر و دغدغه ای وجود دارد که در ادامه این مطلب آنها را بررسی خواهیم کرد:

1- پرداخت هزینه صدور گواهی کبک را به واحد پرداخت ارزی کارت 24 بسپارید تا در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان ما مراحل پرداخت را انجام دهد. در این روش شما باید تمامی مراحل ثبت نام در سایت گواهی پذیرش کبک را تکمیل نمائید و زمانی که به مرحله پرداخت رسیدید گزینه Pay later را انتخاب کنید، تا بقیه مراحل را همکاران ما ادامه دهند.

به همین منظور شما باید در قسمت پرداخت ارزی کارت 24 فرم پرداخت هزینه گواهی کبک CAQ را دقیقا تکمیل نمائید و هزینه صدور گواهی کبک را به ریال و با کارت های شتاب پرداخت نمائید تا سفارش شما ثبت شود و همکاران ما بقیه مراحل ثبت نام را برای شما تکمیل نمایند.

2- همچنین شما می توانید با خرید کارت مسترکارت فیزیکی شخصا خودتان به پرداخت هزینه گواهی بپردازید که در این روش پس از طی مراحل صدور و تحویل کارت می توانید با اطلاعات روی کارت در سایت گواهی پذیرش کبک، خودتان مستقیما بصورت آنلاین هزینه صدور CAQ را با مسترکارت یا ویزا کارت خود بپردازید.

برخی از نکات مهم که برای دریافت گواهینامه کبک باید به آنها توجه داشته باشید عبارتند از :

1- زمان صدور گواهی بین 1 الی 1.5 ماه طول خواهد کشید به همین منظور پس از دریافت پذیرش (Admission) برای درخواست گواهی پذیرش کبک اقدام نمایید.

2- هزینه صدور گواهی کبک به هیچ عنوان قابل برگشت نیست و امکان ریفاند را ندارد.

3- فرصت ثبت اطلاعات در فرم های گواهی کوتاه بوده و حداکثر 30 دقیقه می باشد که پس از اتمام زمان مجددا باید همه ی مراحل را از ابتدا انجام دهید و اطلاعات را دوباره وارد نمایید. به همین منظور پیش از شروع پر کردن فرم ها موارد زیر را آماده کنید تا در طی مراحل ثبت نام به مشکل برنخورید.

  • گذرنامه
  • اطلاعات دانشگاه محل پذیرش و دانشکده ای که شما را پذیرش کرده است
  • اطلاعات برنامه درسی که در آت پذیرفته شده اید شامل : تاریخ شروع و پایان، نام درس و هزینه آن
  • در صورتی که پیش از این گواهی کبک را دریافت کرده اید به اطلاعات آن نیز احتیاج دارید
  • اطلاعات شخص یا نهادی که هزینه های تحصیل شما در کبک بر عهده اوست
  • اطلاعات شخص یا نهادی که در رابطه با اپلیکیشن شما مسئول است

4- مدت زمان فعال بودن اکانت CAQ پیش از پرداخت حداکثر 90 روز است.

 

توجه داشته باشید که پس از تایید نهایی اخذ گواهی کبک CAQ ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد که از اطلاعات آن می توانید در برای طی کردن سایر مراحل اپلای تحصیلی در کانادا استفاده نمائید